پکیج دیواری بهتر است یا زمینی؟

تفاوت پکیج دیواری و زمینی

تعریف کلی پکیج

در عصر کنونی با افزایش جمعیت و سردی بیش از حد هوا استفاده از سیستم های گرمایشی قدیمی که باعث ایجاد هزینه های اضافی در محیط می شدند و از طرف دیگر پاسخگوی نیازهای گرمایشی در محیط نبودند به صورت کامل منسوخ شده و جای خود را به سیستم های بسیار پیشرفته و نوینی داده اند که با کمترین استفاده از انرژی و سوخت قابلیت گرم کردن محیط و آب مصرفی را دارند. پکیج ها از این سیستم های نوین محسوب می گردند که دارای ساختار متفاوت و ابعاد کوچکتری نسبت به دیگر سیستم های حرارتی مانند موتورخانه ها هستند. در این مقاله به بررسی تفاوت پکیج دیواری و زمینی می پردازیم.

پکیج ها در واقع به سیستم هایی اطلاق می گردد که عملکردی مشابه به موتورخانه ها دارند، با این تفاوت که دارای ابعاد کوچکتری هستند و توان گرمایشی مشابه با این سیستم ها دارند. پکیج ها مصرف انرژی و سوخت پایین تری نسبت به موتورخانه ها دارند و به عنوان یک سیستم مرکزی در محیط نصب و راه اندازی می شوند و به توزیع کنندگان حرارتی مانند شوفاژها، سیستم های گرمایش از کف و دیگر سیستم ها متصل می شوند و کل محیط را به یک میزان گرم می کنند.

پکیج دیواری بهتر است یا زمینی؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید تفاوت این دو سیستم را با یکدیگر بررسی کرد و در آخر به جواب اینکه کدام سیستم بهتر است رسید. برتر بودن یک سیستم حرارتی نسبت به سیستم دیگر را با توجه به توان حرارتی و بازدهی آن مورد سنجش قرار می دهند و البته قابل ذکر است که متراژ محیط و نوع نیاز آن و همچنین دسترسی به نوع سوخت و یا انرژی نیز از موارد بسیار مهم در انتخاب آن سیستم به شمار می رود.  اگر بخواهیم پکیج های زمینی و دیواری را با یکدیگر مقایسه کنیم باید چنین عنوان نمود که این سیستم ها از جنبه های بسیاری مشابه یکدیگر هستند و با استفاده از مکانیزم مشابهی محیط و آب را گرم می کنند، تفاوت عمده ای که با یکدیگر دارند در ابعاد و توان گرمایشی آنها است.

از دیگر تفاوت هایی که در مورد  این سیستم ها می توان ذکر کرد نوع سوخت مصرفی در آنها نیز است برای مثال پکیج های زمینی به صورت گازی، گازوئیلی، دوگانه سوز و سه گانه سوز طراحی می شوند و پکیج های دیواری فقط از برق و گاز استفاده می کنند، البته محل نصبی این سیستم ها نیز با یکدیگر متفاوت است، پکیج های دیواری به دلیل کوچک بودن در آشپزخانه ها و پکیج های زمینی در پارکینگ ها، زیرزمین ها و یا انباری ها نصب می گردند.

تفاوت پکیج دیواری و زمینی

انواع پکیج های دیواری و زمینی اوریاد

پکیج دیواری چیست؟

پکیج دیواری به سیستمی اطلاق می گردد که به عنوان یک سیستم مرکزی مورد استفاده قرار می گیرد و با متصل شدن به دیگر سیستم های توزیع کننده ی حرارت در محیط گرمای مطلوبی را در محل ایجاد می کند. پکیج های دیواری ساخت شرکت اوریاد از بهترین و با کیفیت ترین سیستم های حرارتی محسوب می گردند که علیرغم ابعاد کوچکی که دارند از توان گرمایشی خوبی برخوردارند و به دلیل استفاده از قطعات درجه یک در ساختارشان راندمان حرارتی بسیار بالایی دارند. سوخت مصرفی در این سیستم ها از نوع گازی و برقی است و روش نصب و راه اندازی بسیار راحتی دارند.

از مهم ترین مزیت هایی که در مورد این سیستم ها می توان ذکر کرد اشغال فضای کم، ایمنی بسیار بالا و راندمان حرارتی بالا در مورد آنها است. از مهم ترین مواردی که در استفاده از این سیستم ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، بکارگیری آنها در محیطی است که دارای متراژ کمی باشد زیرا در ظرفیت های پایینی تولید می شوند و توان حرارتی کمتری دارند. از مراکزی که می توان این سیستم ها را نصب کرد واحدهای آپارتمانی، اداره جات، شرکت ها و واحد های مسکونی را می توان بیان کرد.

پکیج زمینی چیست؟

پکیج های زمینی از دیگر سیستم های حرارتی هستند که در شرکت اوریاد طراحی و تولید شده اند و ظرفیت های بالایی که دارند موجب شده به صورت زمینی نصب شوند. سوخت مصرفی در این سیستم ها از نوع گازی، گازوئیلی، دوگانه سوز و سه گانه سوز است و این عامل موجب شده بدون محدودیت در هر محیطی نصب و راه اندازی شوند، این پکیج ها در حالت دوگانه سوز از سوخت های گاز و گازوئیل استفاده می کنند و مشعلی که بر روی آنها نصب می گردد از نوع دوگانه سوز است و در حالت سه گانه سوز نیز از این دو نوع سوخت به همراه انرژی الکتریکی استفاده می کنند و برای شرایطی که برق نیروی لازم برای گرمایش محیط و آب مصرفی را تامین کند از المنت استفاده می کنند.

این تنوع در استفاده از سوخت و انرژی موجب کاربرد بسیار بالا از این سیستم ها شده است. البته توجه داشته باشید که استفاده از این سیستم ها به دلیل توان گرمایشی بالایشان در محیط هایی صورت می گیرد که دارای متراژ بسیار بزرگی هستند. مهندسین شرکت اوریاد در ساخت این سیستم ها از تجهیزاتی استفاده کرده اند که موجب بالا بودن ایمنی در آنها شده است و شرایطی برای کاربران فراهم نموده که بتوانند با اطمینان بسیار بالایی از این سیستم ها  استفاده کنند.

تفاوت پکیج دیواری و زمینی

مزایای پکیج های زمینی و دیواری اوریاد

پکیج های ساخت شرکت اوریاد از مزیت های بسیار بالایی برخوردار هستند و این عامل موجب استفاده ی بسیار بالا از این سیستم ها شده است. به برخی از مزیت های بسیار مهم در مورد این سیستم ها در زیر اشاره شده است.

ظرفیت گرمایشی

ظرفیت گرمایشی در این سیستم ها چه زمینی و چه دیواری کاملا متنوع است و دارای ظرفیت های متفاوتی هستند. پکیج های دیواری به دلیل ابعاد کوچکشان از ظرفیت های پایین تری برخوردار هستند و بالطبع در محیط هایی با متراژ کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرند و پکیج های زمینی به دلیل ظرفیت بالای خود در ابعاد بزرگ تری تولید می شوند و در مجتمع های آپارتمانی، ویلاهای بزرگ و دیگر مراکز مورد استفاده قرار می گیرند.

ایمنی سیستم ها

رعایت ایمنی در ساخت این سیستم ها از مهم ترین دلایلی است که موجب استقبال بسیار بالا از این پکیج ها شده است. مهندسین این شرکت چه در ساخت پکیج های دیواری و چه در ساخت پکیج های زمینی از تجهیزات بسیار مهمی استفاده کرده اند که باعث شده کاربر با ایمنی بسیار بالایی از این سیستم ها استفاده کند. از مهم ترین تجهیزات ایمنی در این پکیج ها وجود منبع انبساط در ساختار داخلی آنها است که وظیفه ی متعادل سازی فشار را بر عهده دارد.

راندمان حرارتی

استفاده از قطعات با کیفیت و عایق بندی مناسب در ساختار این سیستم ها موجب شده از راندمان حرارتی بالایی برخوردار و هدر رفت گرمایی نداشته باشند. عایقی که در ساختار این سیستم ها استفاده شده از نوع EPDM است که در گروه عایق های الاستومری و مدرن قرار دارد و از مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت بسیار بالا برخوردار است و از عوامل مهم در صرفه جویی در مصرف انرژی و سوخت محسوب می گردد.

(Visited 4 times, 1 visits today)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *